מידע על אחסון מרובה דומיינים, סאב דומיין, חניית דומיין

לעיתים קרובות, הניסיון להבין מה ההבדל בין חניית דומיין (Parked Domain), סאב דומיין או אחסון מרובה דומיינים יכול להיות מתסכל. מאמר זה, יסקור את הנושאים הנ"ל וינסה להסביר ולהציג את הנקודות החשובות בכל אחד מהם.

מה זה אחסון מרובה דומיינים ?

פעמים רבות, תוכל להתקל בספקי אחסון אתרים אשר מציגים אחסון מרובה דומיינים. במילים פשוטות, הכוונה היא שבעת קניית חבילת אחסון אתרים יתאפשר לך לאחסן מספר דומיינים/אתרים על חשבון אחד.

לדוגמא, במידה וספק האחסון מאפשר אחסון של עד 5 דומיינים לכל חבילה, אתה יכול לאחסן את האתר שלך ועוד 4 אתרים נוספים – היתרון בא לידי ביטוי כאשר יש לך יותר מאתר אחד אשר זקוק לאחסון מקצועי. באמצעות, אחסון מרובה דומיינים תוכל לחסוך בעלויות האחסון של רשת האתרים שלך.

החברות המומלצות על ידי צוות עורכי אתר Webhosts אשר מאפשרות אחסון מרובה דומיינים באותו מחיר הן:

חברת אחסון אתרים מאפיינים עיקריים פרטים נוספים / ביקורת מלאה
HostGator מחיר חודשי: החל מ - $3.96 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: לא
מבצע לזמן מוגבל, במהלך ההרשמה השתמש בקופון SNAPPY ותוכל לקבל 20% הנחה על העלות הכוללת. לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
HostMonster מחיר חודשי: החל מ - $3.49 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
HostMonster מספקת שירותי אחסון אתרים ללא הגבלה עם ממשק ניהול cPanel לניהול קל, פשוט ומהיר של אתרי האינטרנט שלך! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
Lunarpages מחיר חודשי: החל מ - $4.95 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
מבצע לזמן מוגבל, במהלך ההרשמה השתמש בקופון Aff15off ותוכל לקבל 15% הנחה על העלות הכוללת. לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
BlueHost מחיר חודשי: החל מ - $3.49 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
BlueHost היא חברת אחסון אתרים ותיקה מאוד עם יותר מ - 2,000,000 לקוחות ברחבי העולם! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
Go Daddy מחיר חודשי: החל מ - $3.99 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
GoDaddy מציעה חבילות אחסון אתרים זולות אך מוגבלות בנפח האחסון שלך. כל החבילות מגיעות עם תעבורה ללא הגבלה ודומיין בינלאומי בחינם! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה

מה זה חניית דומיין או דומיין בחניה ?

במידה והחלטת לבנות אתר אינטרנט ויש לך כבר שם דומיין לאתר, עליך לרשום אותו על ידי רשם דומיינים מוסמך כלשהו. כל עוד הדומיין לא נמצא בשימוש, רשם הדומיינים שלך "יחנה אותו" עבורך ללא תשלום. היתרונות בחניית דומיין הם : יצירת ותק לקידום האתר וחלוקה מרווח מפרסומות (נפוץ בעיקר בחנייה בספקי אחסון בחו"ל).

מה זה סאב דומיין ?

סאב דומיינים הם דומיינים מ"דרגה שלישית", מכיוון שהם נוצרים לשם סידור, ארגון וחלוקה של תוכן האתר שלך. סאב דומיין יכול להיות כל תיקייה הנמצאת תחת התיקייה הראשית שלך (ROOT), ההבדל היחיד הוא בצורת הגישה לתיקייה. לדוגמא, אתר גוגל אדסנס ( http://adsense.signup.co.il/ ) אשר נמצא תחת אתר Signup. הדומיין הנ"ל מחולק ל – 3 דרגות :

  • .co.il – דרגת דומיין ראשונה.
  • signup – דרגת דומיין שניה.
  • adsense – דרגת דומיין שלישית.

בדרך כלל, השימוש בסאב דומיינים הוא ליצירת איזורים ראשיים כמו פורומים, קטגוריות נפרדות באתר וכדומה. דוגמא טובה היא צפייה בכמות הסאב דומיינים של אתר וואלה, ניתן לצפות בהם בחיפוש הזה.

לסיכום, כעת שאתה יודע מה זה כל דבר, הכל נראה פשוט הרבה יותר. למידע נוסף בנושא דומיינים, מומלץ לקרוא את המאמר למה אני צריך שם מתחם?. במידה ואתה מעוניין לרכוש דומיין ישראלי, מומלץ לקרוא את המאמר השוואת מחירי רישום דומיינים בישראל.