למה אני צריך שם מתחם?

באינטרנט שם הדומיין (שם מתחם בעברית) הוא הזהות הייחודית שלך. שם מתחם הוא ייחודי ואינו יכול להיות רשום על שם שני אנשים או חברות באינטרנט. לא משנה אם יש לך אתר מסחרי, אינפורמטיבי או אישי בסופו של דבר שם המתחם שלך הוא המותג שלך באינטרנט.

משתמשים רבים לא מבינים את חשיבות הדומיין ביצירת הזהות הוירטואלית שלהם. לעתים קרובות לאחר שפג תוקפו של שם המתחם הם מבינים שעשו טעות וברגע פקיעת הדומיין, נעלמה זהותם הוירטואלית.

כיצד שם מתחם עובד ?

על מנת להבין למה אתה צריך שם מתחם, עליך להבין קודם כל כיצד הוא עובד.

שם מתחם הוא כתובת אשר משמשת למציאה ואיתור של מחשבים ברחבי האינטרנט. מחשבים משתמשים בפרוטוקול כתובות IP, אשר מורכב מסדרה של מספרים. כל מחשב ברשת הוא בעל כתובת מספרית שונה ועקב ריבוי ספרות הוחלט על יצירה של שמות וביטויים אשר יתורגמו בצורה לספרות. הרבה יותר קל ופשוט לזכור שם כמו Webhosts.co.il מאשר את כתובת ה – IP של האתר שהיא : 84.94.227.80.

במה אשתמש כשם מתחם ?

שם מתחם תקני יכול להיות מורכב משמות, ביטויים או מספרים שונים. בעת החלטה על שם מתחם מומלץ לחשוב על שמות קליטים, קצרים ופשוטים לזכירה. שמות מתחם רלוונטים לנושא האתר, בדרך כלל מצליחים יותר משמות שאינם קשורים כלל. במידה ומדובר באתר עסקי, מומלץ לשקול לקנות שם מתחם על שם החברה. לעומת זאת, במידה ומדובר באתר אישי מומלץ לשקול לקנות דומיין על שם האדם או על הנושא העיקרי של האתר.

בנוסף, מומלץ מראש לוותר על משחקי מילים או שמות מתחם מורכבים מידי אשר אשר יכולים לבלבל את קהל הגולשים ולפגוע באמינות מותג האתר.

כיצד לרכוש שם מתחם?

ישנן שתי דרכים עיקריות לרכישת שם מתחם חדש:

  1. רכישה בצורה עצמאית – באפשרותך לרכוש את הדומיין בצורה עצמאית דרך רשם מוסמך של ICANN. רכישה עצמאית של שמות מתחם לא מומלצת לגולשים מתחילים, מכיוון שהנושא מורכב ודורש ידע טכני.
  2. רכישת דומיין מחברת אחסון אתרים – באפשרותך לרכוש את הדומיין דרך חברת האחסון שבחרת. רכישת שם מתחם דרך חברת אחסון מומלצת לגולשים מתחילים, משום שסביר להניח שאותה חברה ביצעה את פעולה זו מספר רב של פעמים והיא תוכל להדריך או לדרוש ממך את כל הפרטים הדרושים מראש. היתרון ברכישה זו הוא חסכון בזמן. החסרון העיקרי, במיוחד בקניית דומיינים מחברות אחסון ישראליות הוא בעלויות התיווך. מסיבה לא מוצדקת, עלויות התיווך שנלקחות על ידי חברות ישראליות גבוהות מאוד.

הנה מספר חברות אחסון אתרים אשר מציעות לך רישום שם מתחם בחינם כחלק מרכישת חבילת האחסון אצלם. במידה ואין לך חבילת אחסון אתרים, מומלץ לרכוש חבילת אחסון חדשה (בכל מקרה, תצטרך לרכוש חבילת אחסון במידה ואתה מעוניין להפעיל על שם המתחם אתר אינטרנט) ולקבל שם מתחם במתנה. החברות המומלצות על ידינו הן :

חברת אחסון אתרים מאפיינים עיקריים פרטים נוספים / ביקורת מלאה
HostMonster מחיר חודשי: החל מ - $3.49 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
HostMonster מספקת שירותי אחסון אתרים ללא הגבלה עם ממשק ניהול cPanel לניהול קל, פשוט ומהיר של אתרי האינטרנט שלך! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
Lunarpages מחיר חודשי: החל מ - $4.95 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
מבצע לזמן מוגבל, במהלך ההרשמה השתמש בקופון Aff15off ותוכל לקבל 15% הנחה על העלות הכוללת. לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
BlueHost מחיר חודשי: החל מ - $3.49 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
BlueHost היא חברת אחסון אתרים ותיקה מאוד עם יותר מ - 2,000,000 לקוחות ברחבי העולם! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
Go Daddy מחיר חודשי: החל מ - $3.99 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
GoDaddy מציעה חבילות אחסון אתרים זולות אך מוגבלות בנפח האחסון שלך. כל החבילות מגיעות עם תעבורה ללא הגבלה ודומיין בינלאומי בחינם! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה

למה כדאי לשמור על שם המתחם?

כמו שציינתי קודם לכן, איבוד שם המתחם מתבטא בסופו של דבר באיבוד הזהות הוירטואלית שלך.

שמות מתחם נרשמים לתקופות של מינימום שנה, כתוצאה מכך עליך להקפיד ולחדש את הרישום בכל שנה ושנה לאחר מכן. בדרך כלל, נשלחות מספר התרעות על פקיעת שם המתחם. במידה ותחליט לא לחדש את הדומיין, כל אדם או חברה יהיו רשאים לקנות אותו ולעשות בו כרצונם.

לסיכום, לעיתים אנשים לא מצליחים להפנים את החשיבות ברכישת שם מתחם ייחודי לאתרם. שם מתחם (דומיין) מייצג אותך, את החברה שלך ואת הנוכחות הוירטואלית שלך. אפשר להשוואת את שם המתחם לכרטיס ביקור וירטואלי אשר פותח בפניך את הדרך לקידום באינטרנט.