חברות אחסון אתרים – איך לבחור את החברה הטובה ביותר?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו נשאלים היא מהי חברת אחסון טובה או יותר נכון, כיצד לזהות חברת אחסון גרועה שצריך להתרחק ממנה.

כולנו יודעים שחשוב מאוד לבצע מחקר שוק ולבדוק מספר חברות אחסון אתרים לפני שמבצעים רכישה, אבל לצערנו לא כולנו עושים זאת. הבדיקה או ההתרשמות הראשונית שלך מחברת האחסון יכולים להשפיע על האתר, הבלוג או העסק שלך בצורה ניכרת. אתר שסובל מנפילות רבות, זמני תגובה ארוכים ובעיות טכנולוגיות שונות לא יוכל להמריא או למכור לאורך זמן.

לפני רכישת אחסון אתרים, מומלץ לתשאל ולבדוק את חברת האחסון בנושאים הבאים :

  1. מחיר חבילות האחסון – טעות נפוצה בקרב בעלי אתרים היא להסתכל על המחיר הנוכחי מבלי לחשוב על גדילה עתידית של האתר. עתידו של אתר טוב הוא למשוך גולשים או צרכנים רבים ועל כן, כבעל אתר עליך להכין את עצמך לאפשרות גדילה טבעית של האתר וכמות המשאבים שהוא יצרוך בעתיד. חשוב מאוד לבדוק עם חברת האחסון את הנושא קודם לכן, על מנת לא להתפס בלתי מוכן.
  2. תמיכה טכנית – עוד נושא קריטי להצלחת האתר. חברת אחסון אתרים אשר תוכל לספק לך מענה אנושי בעת הצורך תוכל לעזור לך לפתור בעיות בזמן קצר. חשוב לבדוק האם החברה מציע תמיכה טכנית 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע ? האם התמיכה ניתנת באמצעות דואר אלקטרוני, פקס, טלפון, צ'ט מקוון או אולי בכל האפשרויות ? האם התמיכה הטכנית היא חינמית או שעל שעות תמיכה נגבה תשלום נוסף ?.
  3. רישום דומיינים – בדרך כלל, לא מומלץ לרכוש דומיין דרך חברת אחסון מסיבות רבות, כאשר העיקרית ביניהן היא הקשר בין חברת האחסון לדומיין. במידה ובכל זאת החלטת לרכוש דומיין או לקבל דומיין במתנה מחברת האחסון, חשוב לבדוק את תנאי הרישום והחידוש של הדומיין, על שם מי הוא נרשם על שמך או על שם חברת האחסון ? מה יקרה לדומיין אם החלטת לעזוב את חברת האחסון ?
  4. שירותי אחסון מוצעים – חברות אחסון אתרים מציעות שירותים ומאפיינים רבים שלעיתים קרובות לא יהיה לך צורך בהן. בדיקה מוקדמת של "מה צריך לאתר?" ל"מה מוצע על ידי חברת האחסון ?", יכולה לחסוך כסף רב.
  5. מהירות תגובה של השרת – מהירות התגובה של השרת חשובה מאוד להצלחת אתרך. כיום, גולשי האינטרנט רוצים הכל כאן ועכשיו, המתנה של מספר שניות יכולה לגרום לנטישה המונית של האתר שלך. על מנת לבדוק את מהירות התגובה של השרת, ניתן להכנס לאתר החברה ולאתרים אחרים המאוחסנים על גבי שרתי החברה. במידת האפשר, כדאי לבצע בדיקה תוך גלישה ממספר ספקי אינטרנט (נטוויז'ן, אינטרנט זהב, ברק, 012 וכדומה).
  6. זמינות שרת – אין דבר מתסכל יותר מלראות את אתרך למטה. אתר שחווה נפילות רבות עקב זמינות שרת נמוכה נפגע קשות הן מבחינת הפסד מיידי של גולשים והן מבחינת הפסד עתידי של גולשים חוזרים. בדוק האם חברת האחסון מתחייבת לזמינות כלשהו ( כיום הסטנדרט הוא 99% ) ? האם ישנו החזר כספי כלשהו בעת נפילות שרת בתדירות גבוה ?

ברוב המקרים, יש לך הזדמנות אחת לרושם ראשוני ולכן כדאי שלפחות השרת יעבוד כראוי ולא יכשיל אותך בנושא. בדיקה מוקדמת, שאילת השאלות הנכונות לפני קניית האחסון יכולה לחסוך לך הרבה זמן, אנרגיות וגם כסף.