איפה אפשר לפרסם קישור לעסק שלי?

קידום אתרים אורגני נישען בחלק משמעותי ביותר שלו על קישורים נכנסים לאתר המקודם. ככל שיש יותר קישורים וככל שיש לאותם קישורים יותר קשר וערך לאתר שהם מקשרים אליו, כך הם יותר תורמים לו בקידום אורגני. אחת הדרכים הכי אפקטיביות ליצירת קישורים כאלו היא באמצעות פרסום כתבות במקומונים שונים ברשת האינטרנט.

מנוע החיפוש גוגל מבסס חלק משמעותי מאוד מהאלגוריתם שלו, זה הקובע איזה מקום יהיה לכל עמוד באינטרנט ביחס לשאילתת חיפוש כלשהי, על קישורים נכנסים אל כל עמוד.

מה ההשפעה של קישורים על קידום אורגני?

האלגוריתם מנתח אלמנטים שונים כדי להחליט על המיקומים שלו אבל ללא ספק לכמות ובעיקר לאיכות של הקישורים שמובילים לעמוד כלשהו יש ערך גבוה במיוחד. על מנת שהקישורים יהיו טובים למטרת קידום אורגני יש להתייחס לשני פרמטרים עיקריים:

  • האתר המקשר – חשוב מאוד שהאתר שממנו יוצא הקישור לא יהיה אתר חדש שזה עתה נפתח, שיהיה אתר פעיל עם תכנים שמתעדכנים כל כמה ימים או אפילו כל יום ושגוגל יראה בתוכן של האתר הזה תוכן בעל ערך לגולשים. כמו כן ככל שיש יותר קשר בין העמוד המקשר מאותו האתר אל העמוד המקושר, יש לכך ערך גבוה יותר לקישור. לדוגמא: עמוד עם מאמר בנושא דיני עבודה המקשר לאתר של עורך דין דיני עבודה יתרום לו די הרבה, אבל קישור שלו לאתר של משחקייה לילדים יהיה בעל פחות קשר רלוונטי ויתרום פחות.
  • סוג הקישור – חשוב מאוד שהקישור שמקשר מעמוד אחד לאחר יהיה ממוקד למטרות קידום אורגני. כלומר אם אתם רוצים לקדם את אותו עורך דין דיני עבודה אז הקישורים שיובילו אליו צריכים להיות מהביטויים: "דיני עבודה", "עורך דין עבודה", עורך דין לנפגע בתאונת עבודה" וכן הלאה. ההתייחסות של גוגל תהיה בעיקר לביטוי המקשר בכל הקשור לדירוג העמוד המקושר לאחר מכן.

איפה אפשר לפרסם קישור לעסק שלי?

איפה מוצאים קישורים טובים?

יש כמה שיטות להשגת קישורים טובים לעסק. כל שיטה עם יתרונות וחסרונות וכדאי שתכירו את כולן.

  • החלפת קישורים – שיטה וותיקה בה פונים לבעלי אתרים אחרים ומציעים להם להוציא קישור לאתר של העסק שלכם ואתם בתמורה תוציאו קישור עבורם. היתרון הוא שאפשר להגיע כך לאתרים מאותו התחום ומצד שני ברוב המקרים נתקלים בסירוב או בתהליך ארוך כדי להגיע למימוש של קישור כלשהו.
  • קניית קישורים – השיטה המתקדמת והפשוטה יותר שחוסכת זמן רב היא קניית קישורים במקומונים ואתרי נישה שונים. יש מאות מקומונים שונים ברשת האינטרנט ואתם יכולים להזמין פרסום כתבת יח"צ במקומון כולל קישור או שניים שיובילו לעמוד שלכם. היתרון הוא שמדובר על תהליך מהיר, קבלת קישור מעמוד עם תוכן רלוונטי לקידום שלכם ותקבלו על הדרך חשיפה ומיתוג לעסק. החיסרון הוא העלות של קניית כתבה לאתר, אבל העלויות ברוב המקרים הם של 150 עד 400 ₪ לכל היותר. קנייה של כמה כתבות כאלו לא תעלה יותר מדי ותתרום לכם מאוד בקידום.

אלו לדוגמא כמה מקומונים שמציעים שירות קניית כתבות יח"צ:

השיטות הללו קיימות ופעילות היום בדיוק כמו לפני עשר שנים או יותר אך ללא ספק הרוב מעדיפים כיום קניית כתבות במקומונים ואתרי נישה על פני החלפת קישורים.

עידן שלומן

עוד על המחבר

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup קידום, שיווק ופרסום באינטרנט. עידן בעל ניסיון של יותר מ - 10 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה וקישורים), אחסון אתרים ופיתוח אתרי אינטרנט באמצעות וורדפרס (Wordpress).

צפה בכל הפוסטים - בקר באתר

תגובות סגורות, לא ניתן להגיב.