ניהול דומיין – ניהול דומיינים תחת ממשק אחד

אם יש לך מספר רב של דומיינים, הדרך הטובה ביותר היא לרכז אותם אצל רשם דומיינים אחד או שניים במקסימום (לסיומות ישראליות/בינלאומיות). כיום, כל רשם דומיינים מעניק ללקוחותיו ממשק ניהול אשר מאפשר לבצע פעולות רבות בצורה עצמאית וללא כל התערבות הרשם.

מה יש תחת ממשק לניהול דומיינים?

כאשר משווים מספר רשמי דומיין, כל ממשק שונה במקצת מהשני, אך ברובם אפשר למצוא את האפשרויות הבאות:

  • אדמיניסטרציה – ממשקי הניהול מאפשרות ללקוח לבצע פעולות אדמיניסטרציה שונות כמו קניית דומיין חדש, חידוש דומיין קיים או העברת דומיין לרשם אחר. ניתן לבצע את פעולות אלה ברמת דומיין בודד או ברמת החשבון (למשל, במידה ואתה רוצה לשנות רשם ולהעביר את כל הדומיינים לרשם אחר).
  • שינוי DNS – רשם הדומיין אחראי על ניתוב כתובת האתר (הדומיין) לחברת אחסון האתרים שבחרת. במידה ותחליף חברת אחסון תידרש לבצע שינוי DNS ברשם על מנת שכתובת הדומיין תפעל כהלכה.
  • ניהול Zone – חלק מרשמי הדומיינים מאפשרים להגדיר לכל דומיין רשומות A, NS, MX, CNAME, TXT בצורה מיידית.
  • ניהול דומיין פרטי (Private Domain Name) – סיומות בינלאומיות כמו COM, NET, ORG ואחרות מאפשרות לבצע רישום דומיין ללא הצגת פרטי מחזיק הדומיין. רשם הדומיינים מאפשר להשתמש בשירותים של צד שלישי אשר אחראי על הסתרת המידע ברשומות ה – Whois. הגנת פרטיות לכל דומיין היא שירות שנתי אשר עלותו בסביבות ה – 10$ לדומיין.
  • איתור פרטים Who-is – כמעט בכל ממשק לניהול דומיינים, ניתן למצוא אפשרות לבדיקת פרטי דומיין מסויים (גם אם הוא לא בבעלותינו). בדרך כלל, הפרטים שיעניינו אותנו יהיו בעל הדומיין, פרטי התקשרות, תאריך הרישום, תאריך פקיעה, מיקום השרתים וכדומה.

ממשק לניהול דומיין ניתן בחינם, כחלק מתהליך קניית הדומיין לכל לקוחות הרשם. העברת הפעילות לאחריות הלקוח, חוסכת לרשם עבודה בניהול שוטף ומאפשרת ללקוח לבצע את הפעולות הדרושות בצורה מהירה הרבה יותר.

בעבר, לקוחות של איגוד האינטרנט הישראלי (הגוף אשר מרכז את פעילות הרישום בישראל) נדרשו לבצע כל שינוי מול האיגוד באמצעות מילוי טפסים, שליחת פקסים וטלפונים. כמובן, שתהליך זה היה מסורבל וגרר עיכובים רבים לעומת אמצעי הניהול ברשמי הדומיינים הבינלאומיים. כיום, כחלק ממדיניות איגוד האינטרנט הישראלי כל רשם מוסמך בישראל נדרש לספק פאנל לניהול הדומיין בצורה עצמאית – כמובן, חוץ מהאיגוד, שעדיין עובד עם פקסים 🙂

איפה מומלץ לקנות דומיין?

לפי דעתי, מבחינת עלות מול נוחות שימוש, מומלץ לרכוש דומיין בינלאומי/מקומי דרך החברות הבאות:

חברת אחסון אתרים מאפיינים עיקריים פרטים נוספים / ביקורת מלאה
Go Daddy מחיר חודשי: החל מ - $3.99 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
GoDaddy מציעה חבילות אחסון אתרים זולות אך מוגבלות בנפח האחסון שלך. כל החבילות מגיעות עם תעבורה ללא הגבלה ודומיין בינלאומי בחינם! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
Sweethome מחיר חודשי: החל מ - 39₪ לחודש
תעבורה חודשית: 100GB
רישום דומיין בחינם: לא
הזמן עכשיו חבילת אחסון אתרים ב - Sweethome ותוכל לקבל 15% הנחה בלעדית לקוראי מדריך Webhosts ! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
Webgate מחיר חודשי: החל מ - 9₪ לחודש
תעבורה חודשית: 10GB
רישום דומיין בחינם: לא
הזמן עכשיו חבילת אחסון אתרים ב - Webgate ותוכל לקבל 10% הנחה בלעדית לקוראי מדריך Webhosts ! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה

אם אתה מעוניין לבדוק אם דומיין כלשהו פנוי לרישום מיידי, ניתן להשתמש במנוע החיפוש שפיתחנו אשר מחובר ישירות למרכזי המידע של הרשמים הגדולים, להתחלת החיפוש הקלד את שם הדומיין :


כמובן, שחשוב לזכור שאם אין לך עדיין חבילת אחסון אתרים, מומלץ לקנות חבילת אחסון מחברה אשר מספקת דומיין במתנה, 3 החברות המומלצות ביותר הן:

חברת אחסון אתרים מאפיינים עיקריים פרטים נוספים / ביקורת מלאה
HostMonster מחיר חודשי: החל מ - $3.49 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
HostMonster מספקת שירותי אחסון אתרים ללא הגבלה עם ממשק ניהול cPanel לניהול קל, פשוט ומהיר של אתרי האינטרנט שלך! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
Lunarpages מחיר חודשי: החל מ - $4.95 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
מבצע לזמן מוגבל, במהלך ההרשמה השתמש בקופון Aff15off ותוכל לקבל 15% הנחה על העלות הכוללת. לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
BlueHost מחיר חודשי: החל מ - $3.49 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
BlueHost היא חברת אחסון אתרים ותיקה מאוד עם יותר מ - 2,000,000 לקוחות ברחבי העולם! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה