אחסון אתרים בארץ או אחסון אתרים בחו"ל

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקהילת בוני האתרים היא האם לאחסן את האתר על גבי אחסון אתרים בארץ או אולי כדאי לרכוש אחסון אתרים בחו"ל ? כמו תמיד, גם כאן אין תשובה מוחלטת וחייבים לבדוק את היתרונות והחסרונות של שני המצבים.

ההשוואה בין אחסון אתרים בחו"ל לאחסון אתרים בארץ תתבצע על הפרמטרים איכות חבילת האחסון, מהירות גישה לאתר, תמיכה טכנית, מחיר חבילת אחסון ממוצעת ותפעול ובקרה שוטפת של האתר.

אחסון אתרים בחו"ל

אחסון אתרים בחו"ל מתאפיין בחבילות אחסון נדיבות ביותר. בדרך כלל, חבילות אחסון בסיסיות מכילות שטח אחסון אשר עומד על 50GB-100GB ונפח תעבורה חודשית של 300GB-1000GB. בנוסף, בדרך כלל חבילות אחסון אלה מאפשרות לאחסן מספר דומיינים על גבי חבילת אחסון אחת – כך שבמידה ובבעלותך מספר רב של דומיינים עלויות האחסון מצטמצמות לסכומים מגוחכים עוד יותר. לעומת זאת, מהירות הגישה לאתר מישראל נמוכה יותר מאחסון אתרים בארץ, אם זאת היא בהחלט סבירה. לראיה, אתר זה שמתאחסן על גבי שרתי HostGator.

לרוב, חברות אחסון בחו"ל מספקות תמיכה טכנית מצויינת 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, במבחר ערוצי תמיכה (מרכזי מידע, דואר אלקטרוני, תמיכה טלפונית, צ'ט מקוון ועוד ). חברות אחסון בחו"ל מבינות מה ערכו של לקוח מרוצה ולכן הן מנסות לשמר זאת בכל מחיר. לעיתים קרובות, אנחנו נתקלים בישראלים המדווחים על הרגשה כלשהו שאין לחברת האחסון "אמא ואבא" – במציאות, אין כל סיבה להרגשה זו. עד כמה שזה מפתיע גם ישראלים יכולים לקבל תמיכה בחו"ל.

מחירי אחסון אתרים בחו"ל מתאפיינים במחירים שווים לכל נפש, עלויות חודשיות של 4$-10$ לחודש יכולות להספיק לאתרים בינוניים עד גדולים בקלות רבה. הנה השוואה של 5 ספקי האחסון הטובים ביותר בחו"ל :

דירוג חברת אחסון אתרים מאפיינים עיקריים פרטים נוספים / ביקורת מלאה
1 HostGator מחיר חודשי: החל מ - $3.96 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: לא
מבצע לזמן מוגבל, במהלך ההרשמה השתמש בקופון SNAPPY ותוכל לקבל 20% הנחה על העלות הכוללת. לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
4 HostMonster מחיר חודשי: החל מ - $3.49 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
HostMonster מספקת שירותי אחסון אתרים ללא הגבלה עם ממשק ניהול cPanel לניהול קל, פשוט ומהיר של אתרי האינטרנט שלך! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
5 Lunarpages מחיר חודשי: החל מ - $4.95 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
מבצע לזמן מוגבל, במהלך ההרשמה השתמש בקופון Aff15off ותוכל לקבל 15% הנחה על העלות הכוללת. לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
6 BlueHost מחיר חודשי: החל מ - $3.49 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
BlueHost היא חברת אחסון אתרים ותיקה מאוד עם יותר מ - 2,000,000 לקוחות ברחבי העולם! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
11 Go Daddy מחיר חודשי: החל מ - $3.99 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
GoDaddy מציעה חבילות אחסון אתרים זולות אך מוגבלות בנפח האחסון שלך. כל החבילות מגיעות עם תעבורה ללא הגבלה ודומיין בינלאומי בחינם! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה

אחסון אתרים בארץ

לצערנו, חברות אחסון אתרים בארץ עדיין לא הצליחו להפנים את נושא התמורה. בדרך כלל, חבילות אחסון בסיסיות מכילות שטח אחסון מגוחך של 5MB-10MB ותעבורה חודשית מגוחכת עוד יותר של 1GB-2GB. חבילת אחסון שכזו מספיקה לאתר שנכנסים אליו 20-30 אנשים ביום ולא יותר מזה.

היתרון היחיד שאנחנו רואים באחסון אתרים בארץ הוא בזמן הגישה לאתר. אתרים המאוחסנים על גבי שרתים ישראלים יהיו מהירים יותר לגולשים ישראלים אך איטיים יותר לגולשים מחו"ל.

לרוב, חברות אחסון אתרים בארץ לא מציעות תמיכה 24 שעות 7 ימים בשבוע. בדרך כלל, שעות התמיכה הן בשעות הבוקר עד שעות אחר הצהריים וימי התמיכה הם ראשון-שישי ( צהרים ). בנוסף, מקצועיות התומכים תלויה בחברה העומדת מולך ולכן ניתן לבצע הכללה כלשהי בנושא. החיסרון העיקרי של אחסון אתרים בארץ הוא המחיר. המחיר שתדרש לשלם עבור חבילות אחסון אתרים בארץ לעומת חבילות דומות בחו"ל יכול להיות פי 10 ויותר. המחירים בארץ נעים בין 20-30 ש"ח בחברות אחסון לא מקצועיות ל – 50-200 ש"ח בחברות אחסון מקצועיות יותר.

לסיכום, כפי הנראה אין תשובה מוחלטת ולעיתים נדרש לקחת בחשבון שדבר אחד בא על חשבון השני. אישית, אני חושב שאחסון אתרים בחו"ל טוב יותר, מקצועי יותר ובעיקר זול ומשתלם הרבה יותר מבחינה כספית.