שרתים יעודיים (Dedicated Servers) – איפה כדאי לקנות שרת יעודי מנוהל/לא מנוהל ?

שרתים יעודים הם למעשה מחשבי על (חומרה, זכרון וכוח מחשוב גדול) עם מטרה ברורה לאחסן את האתר או רשת האתרים שלך. להבדיל משירותי אחסון אתרים שיתופיים בהם אתה צריך לחלוק את שטח הדיסק, המעבד (CPU), הזכרון ושאר המשאבים ביחד עם עוד מאות או אלפי אתרים אחרים שנמצאים באותו שרת – שרתים יעודים מאפשרים לך ליהנות מכל משאבי השרת בצורה בלעדית.

ברוב המקרים, שרתים יעודיים מיועדים לאתרי גדולים במיוחד, לאתרי מוזיקה ומדיה אשר צורכים משאבי מחשוב ותעבורה רבה. כמו כן, מכיוון שכל השרת מנוצל על ידי לקוח בודד, עלויות האחסון הן גבוהות משמעותית מאשר חבילות אחסון אתרים שיתופיות או שרתים וירטואלים (VPS).

שרתים יעודיים (Dedicated Servers) – ספקים מומלצים, השוואת מחירים וסקירות

החברות המומלצות ביותר על ידינו להשכרת שרת ייעודי מנוהל הן :

חברת אחסון אתרים מאפיינים עיקריים פרטים נוספים / ביקורת מלאה
HostGator מחיר חודשי: החל מ - $3.96 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: לא
מבצע לזמן מוגבל, במהלך ההרשמה השתמש בקופון SNAPPY ותוכל לקבל 20% הנחה על העלות הכוללת. לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
Lunarpages מחיר חודשי: החל מ - $4.95 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
מבצע לזמן מוגבל, במהלך ההרשמה השתמש בקופון Aff15off ותוכל לקבל 15% הנחה על העלות הכוללת. לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
Go Daddy מחיר חודשי: החל מ - $3.99 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
GoDaddy מציעה חבילות אחסון אתרים זולות אך מוגבלות בנפח האחסון שלך. כל החבילות מגיעות עם תעבורה ללא הגבלה ודומיין בינלאומי בחינם! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
Sweethome מחיר חודשי: החל מ - 39₪ לחודש
תעבורה חודשית: 100GB
רישום דומיין בחינם: לא
הזמן עכשיו חבילת אחסון אתרים ב - Sweethome ותוכל לקבל 15% הנחה בלעדית לקוראי מדריך Webhosts ! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה

שרת יעודי מנוהל מול שרת יעודי לא מנוהל –מה יותר טוב?

שרתים יעודיים מסופקים ללקוח ב – 2 תצורות עיקריות :

  • שרת ייעודי מנוהל (Managed Dedicated Server) – ברוב המקרים, לקוחות אשר לא מעוניינים או לא יודעים להתמודד עם הגדרות, תפעול וניהול השרת יעדיפו לקחת שרת ייעודי מנוהל. שרת מנוהל מאפשר לך להתרכז באתרים או באפליקציות שלך ולהשאיר את עבודות התחזוקה לנציגי החברה שממנה תרכוש את השרת. עבודות תחזוקה מתחלקות לעבודות תוכנה (התקנה, שדרוג ועדכון של תוכנות) ועבודות חומרה (התקנה, בדיקה ותיקון בעיות חומרה).
  • שרת ייעודי לא מנוהל (Unmanaged Dedicated Server) – שרת ייעודי לא מנוהל מיועד בעיקר למשתמשים מנוסים אשר בעלי ידע נרחב ב- IT. שרת ייעודי לא מנוהל יצריך ממך לבצע עדכוני תוכנה וחומרה בעצמך (ללא התערבות של הצוות הטכנולוגי של חברת האחסון) ולהקפיד על תחזוקה שוטפת של השרת. ברוב המקרים, בעת קניית שרת ייעודי לא מנוהל תוכל לקבל גישת root מלאה לשרת (גישת Administrator) אשר תאפשר לך לבצע את הפעילות השוטפת.

ברוב המקרים, שרת יעודי מנוהל הוא יקר יותר משרת יעודי לא מנוהל מכיוון שעליך לשלם בצורה חודשית גם על עבודות התחזוקה אשר ניתנות עבורך. לפי סקרים ומחקרים אחרונים שבוצעו בארה"ב, למרות העלויות הגבוהות לקוחות רבים מעדיפים לרכוש שרתים מנוהלים אשר נותנים להם שקט נפשי ותמיכה מלאה בניהול השרת הייעודי שלהם.