שרתים וירטואלים (VPS) – איפה כדאי לקנות שרת VPS?

VPS או שרתים וירטואלים הם למעשה שירותי אחסון מתקדמים אשר מיועדים לאתרי מכירות, תוכן או קהילה גדולים במיוחד. ברוב המקרים, אם יש לך אתר קטן עד בינוני, אתה תוכל להסתפק בשירותי אחסון אתרים שיתופיים, לחץ כאן להשוואת מחירי אחסון אתרים.

שרתים וירטואלים (VPS) מאפשרים לך לקבל סביבת עבודה מבודדת מבלי להשכיר שרת ייעודי לבדך. שטח הדיסק בשרת מחולק למספר מיכלים (Containers) אשר מאפשרים לך גמישות מלאה וחלוקה בעלויות עם מספר מצומצם של לקוחות בניגוד לשרתים שיתופיים אשר יכולים לאכלס אלפי לקוחות/אתרים בשרת בודד.

השוואת ספקי שרתים וירטואלים (VPS)

במידה ואתה שוקל לרכוש שרת VPS, הנה רשימת הספקים המומלצת על ידי Webhosts :

חברת אחסון אתרים מאפיינים עיקריים פרטים נוספים / ביקורת מלאה
HostGator מחיר חודשי: החל מ - $3.96 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: לא
מבצע לזמן מוגבל, במהלך ההרשמה השתמש בקופון SNAPPY ותוכל לקבל 20% הנחה על העלות הכוללת. לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה
BlueHost מחיר חודשי: החל מ - $3.49 לחודש
תעבורה חודשית: ללא הגבלה
רישום דומיין בחינם: כן
BlueHost היא חברת אחסון אתרים ותיקה מאוד עם יותר מ - 2,000,000 לקוחות ברחבי העולם! לחץ כאן לאתר החברה ביקורת מלאה

למה להשתמש בשרתים וירטואלים (VPS)?

כאמור, רוב בעלי האתרים באינטרנט מתחילים עם שירותי אחסון אתרים שיתופיים (shared hosting) אשר מיועדים לבעלי אתרים קטנים עד בינוניים שלא דורשים יותר מידי משאבי מערכת. במידה והאתר מצליח, גודל והופך לאתר מרכזי באינטרנט, מומלץ לעבור לשרת VPS אשר יספק לך כוח מחשוב, מהירות גישה וזמינות גדולה יותר.

המהות של כל שרת וירטואלי (VPS) היא אלמנט הוירטואליזציה. וירטואליזציה היא חלוקה של שרת בודד למספר מצומצם של שרתים קטנים עם הקצאה של זכרון RAM, שטח דיסק ותעבורה. וירטואליזציה זו מאפשרת ללקוח הקצה לקבל סביבת עבודה מבודדת מרעשי השכנים ומבלי להיות מושפע מנפילות, פריצות ועומסים של אתרים אחרים ברשת.

שרתי VPS הם פתרון אידיאלי לבעלי אתרים שרוצים לקבל שקט נפשי אך מוכנים לשלם על השירות עוד מספר דולרים מידי חודש (בהשוואה לחבילות אחסון שיתופיות).

יתרונות וחסרונות של שרתים וירטואלים (VPS)

יתרונות ה –VPS

  • מחיר – שרת וירטואלי (VPS) הוא פתרון נוח, יעיל והכי חשוב במסגרת האפשרויות הכספיות בהשוואה לשרת ייעודי.
  • שליטה מלאה – שרת וירטואלי (VPS) הוא למעשה מיני שרת ייעודי וכתוצאה מכך הוא מאפשר לך לגשת להגדרות השרת ולבצע בהם שינויים בצורה חופשית. כמו כן, תוכל לבצע התאמה מלאה של מערכת ההפעלה, הזיכרון ושטח הדיסק הרצוי מבחינתך.
  • מהירות – שרת וירטואלי (VPS) ניתן להקמה בתוך דקות מרגע השלמת ההזמנה אצל הספק. כמו כן, ברוב המקרים שרתים וירטואלים הם מהירים הרבה יותר מחבילות אחסון אתרים שיתופיות.
  • יציבות – שרת וירטואלי (VPS) הוא הרבה יותר יציב מחבילות אחסון אתרים שיתופיות כתוצאה מחלוקת השרת למיכלים בלתי תלויים.
  • אבטחת מידע – שרת וירטואלי הוא הרבה יותר בטוח מבחינת אבטחת וחלוקת המידע.

חסרונות ה –VPS

  • ידע מקדים – שרת וירטואלי (VPS) דורש ידע מקדים בניהול שרתים בצורה עצמאית.
  • שרת VPS מנוהל – ברוב המקרים, נעדיף לרכוש שירותי ניהול אצל ספק האחסון – דבר שמייקר את מחירי ה – VPS עוד יותר. מומלץ לא להתפתות ולרכוש שרתים וירטואלים לא מנוהלים במידה ואתה לא יודע להתמודד איתם!
  • מחיר – למרות ששרת VPS הוא זול לעומת שרת יעודי, הוא עדיין יקר משמעותית לעומת חבילת אחסון אתרים שיתופית.

לסיכום, במידה ויש לך אתר בסדר גודל בינוני/גדול ואתה מרגיש כי רמת היציבות, הזמינות והמשאבים שעומדים לרשותך כרגע לא מספיקים לך או לא מאפשרים לך לגדול בצורה משמעותית, שרתי VPS הן הפתרון האידיאלי עבורך.