חנות וירטואלית- יתרונות לבעל העסק וללקוח

יותר ויותר אנשים מחפשים מידע דרך האינטרנט. הרשת הפכה למקור מידע מרכזי בכל נושא. היום לא רק מידע מחפשים באמצעות האינטרנט. רבים מבצעים גם קניות הלכה למעשה דרך חנות וירטואלית כזאת או אחרת. מהי בדיוק חנות וירטואלית? מהם היתרונות בקיומה לבעל החנות וללקוח כאחד?

חסכון בהוצאות והרחבת חוג הלקוחות

כל חנות סטנדרטית, יפה ואטרקטיבית ככל שתהיה, תיחשף במהלך חייה לחוג לקוחות מוגבל. המיקום הוא משמעותי מאוד. גם אם החנות ממוקמת במקום מצוין בלב העיר, מקום בו ישנה תנועה ערה של אנשים, עדיין סביר כי היו אלה אנשים המתגוררים או עובדים בסביבה הקרובה, לעיתים רחוקות יחשפו לחנות גם אנשים המתגוררים רחוק ומדי פעם יגיעו לחנות לבצע קניה. זאת אם התלהבו במיוחד מהשירות, המוצרים או המחיר. חנות וירטואלית חשופה ללקוחות פוטנציאלים לא רק ברמה הארצית אלא ברמה העולמית. עם העלייה בחוג הלקוחות ישנה גם ירידה משמעותית בהוצאות. בעל העסק אינו נדרש לשלם תשלומים קבועים כמו שכירות, ארנונה וחשבונות. הדבר מאפשר להפוך את העסק לאטרקטיבי יותר ולהוריד את מחירי המוצרים.

יתרונות רבים עבור הלקוח

חנות וירטואלית היא בעלת יתרונות רבים ללקוח הפוטנציאלי. היום רבים מאיתנו רגילים להשיג מידע וגם מוצרים באמצעות האינטרנט. הזמינות הגבוהה של חנות וירטואלית בכל שעה משעות היממה וגם בשבתות וחגים בהם החנויות סגורות היא יתרון עצום בחיי השגרה הלחוצים של אנשים רבים. ישנם לא מעט המסיימים את עבודתם בשעות הערב ומתפנים לחיפוש מוצר לו הם זקוקים רק בשעות הערב והלילה. הזמינות ונוחות הקניה, אשר אותה ניתן לבצע גם על הספה בפיג'מה הופכות את החנויות הוירטואליות לאטרקטיביות מאוד. הרשת היא כמו שוק או קניון ענק של חנויות ולכן ישנה גם תחרות רבה. התחרות היא לא רק ברמה ארצית אלא ברמה עולמית ולכן ניתן להשיג את המוצר במחירים נוחים במיוחד.

דגשים בפתיחת חנות וירטואלית

חנות וירטואלית היא אתר בו מוצגים המוצרים שמציע העסק. יש לשים לב לכך שהאתר יהיה בנוי היטב מבחינה טכנית עם תשתית חזקה. ללקוחות היום אין עודף זמן ולכן אתר שיתקע יגרום לגולשים לצאת ממנו במהירות. כדאי שיהיו בו אופציות כמו הגדלת התמונה של המוצר ויהיה די מידע על כל אחד מן המוצרים. בנוסף יש לדאוג לכך שהעובדה שמדובר על חנות וירטואלית לא תהווה חסרון מבחינת השירות שמקבל הלקוח ושיהיה לו לאן לפנות בכל בעיה.