אחסון אתרים על גבי שרתים יעודיים

שרת ייעודי הוא שרת אחסון אשר משמש אתר או רשת אתרים בצורה בלעדית. היתרונות באחסון על גבי שרת ייעודי לעומת שרת שיתופי הם רבים, הנה 3 יתרונות עיקריים :

  1. מהירות תגובה – מהירות התגובה בשרתי אחסון ייעודיים טובה יותר ממהירות התגובה בשרתי אחסון שיתופיים. שרת ייעודי מאפשר לך לשלוט בצורה טובה יותר על מהירות התגובה בעת גלישת גולשים רבים, הסיבה העיקרית לכך היא ששרת האחסון משרת רק אתר אחד או רשת אתרים מצומצמת ולא מספר אתרים רב.
  2. אמינות – שרת ייעודי מאפשר לך לקבל שליטה על פרמטרים רבים הקשורים לשרת. באפשרותך לשנות את מערכת ההפעלה של השרת, להתקין או להסיר תוכנות, גישה לקבצי ה – Log באתר ועוד.בנוסף, שרת ייעודי נותן לך הגנה טובה יותר על האתר שלך לעומת שרת שיתופי שבדרך כלל פריץ יותר.
  3. התאמה אישית – שרת ייעודי מאפשר לך לבצע התאמה אישית בכל חלקיו. במידה והאתר שלך יגדל וימשוך יותר גולשים, השרת שלך יוכל לגדול בהתאם.

החסרון היחיד באחסון אתרים על גבי שרת ייעודי הוא המחיר. להבדיל מאחסון על גבי שרת שיתופי, אחסון ייעודי הוא יקר יותר וטוב יותר מכיוון שהשרת משרת אך ורק את האתר שלך. אם מחיר חבילת אחסון ממוצעת על גבי שרת שיתופי עולה בסביבות ה- 10$ לחודש, מחיר שרת ייעודי הוא כ – 200$-500$ לחודש – בהחלט נתון שיכול להכריע על קבלת ההחלטות שלך.

אם זאת, למרות המחיר הגבוה בהחלט ניתן למצוא אתרים אשר אחסון שיתופי פשוט אינו מתאים עבורם. פעמים רבות, החיסכון הכספי יכול להוביל לאיבוד לקוחות, רווחים ומכירות עתידיות. בסופו של דבר, אחסון אתרים ייעודי הוא טוב, יציב ואמין הרבה יותר ולכן במידה ובבעלותך אתר גדול, רווחי וללא בעיות תקציב – אחסון אתרך על גבי שרת ייעודי תהיה הבחירה הטבעית ביותר.