אחסון אתרים בענן

לפני שהוקמו ענני תקשורת, חבילות אחסון אתרים או שרתים וירטואלים (VPS) התאפיינו בהשכרה של שטח דיסק ותעבורה חודשית במחיר חודשי כלשהו.

אחסון אתרים בענן מאפשר לך לשבור את מגבלות החבילה שלך בצורה דינאמית וליצור מספר רב של שרתים וירטואלים (VPS). בצורה זו, ספקי האחסון יכולים למכור נפחי אחסון ותעבורה גדולים יותר והלקוחות נהנים מדינאמיות בחבילת האחסון שלהם. במידה ויש עליה פתאומית בכמות המבקרים ניתן להגדיל את כוח המחשוב שמוקצה ללקוח (שטח דיסק, זיכרון, תעבורה וכדומה) בצורה מיידית – ולהיפך, כאשר יש צמצום, ניתן להוריד את כוח המחשוב שמוקצה ללקוח.

בנוסף לגמישות לפי צרכי הלקוח, אחסון אתרים בענן מאפשר יתירות (Redundancy) גבוהה מאוד של 99.99% כתוצאה משילוב של מספר מערכות כפולות (דיסקים קשיחים, זיכרונות, תקשורת וכדומה) ורמת אבטחה מקסימאלית.

אחסון אתרים בענן – ספקים מומלצים, השוואת מחירים וסקירות

במידה ואתה שוקל לרכוש שירותי אחסון אתרים בענן, אנו ממליצים לך על הספקים הבאים:

חברת אחסון אתרים מאפיינים עיקריים פרטים נוספים / ביקורת מלאה

ענן ציבורי מול ענן פרטי – איזה ענן יותר מאובטח?

לאחרונה אנו עדים ליותר ויותר פרצות אבטחה בעננים ציבוריים ופרטיים כאחד. בין הסיפורים האחרונים שדלפו לתקשורת, ניתן למצוא את דליפת תמונות העירום של מפורסמות ארה"ב או בדליפת חומרים עסקיים מצד Warner Bros. כתוצאה מכך, נשאלת השאלה עד כמה הענן באמת מאובטח ואם החומר שאנו מאחסנים בו באמת מוגן.

לשמחתנו, רוב הפריצות לענן מתגלות כטעויות אנוש על ידי שימוש בסיסמאות קלות לפיצוח או שימוש בסקריפטים ותוכנות לא עדכניות. במידה ותקפיד על כללי זהירות (כמו בכל מקום אחר באינטרנט), תהיה מוגן מבעיות אבטחה מסוג זה.

נכון להיום, רוב לקוחות הענן ירכשו חבילות אשר נמצאות תחת ענן ציבורי (ענן אשר מאפשר למספר רב של לקוחות להשתמש בכוח המחשוב שלו). כמובן, שרמת האבטחה של ענן פרטי היא גדולה יותר מרמת האבטחה של ענן ציבורי (מקביל לשרת שיתופי מול שרת ייעודי) – אך ביחד עם רמת האבטחה, נדרש גם לשלם מחיר חודשי גבוה במיוחד.

יתרונות וחסרונות של אחסון אתרים בענן

יתרונות אחסון אתרים בענן

  • גמישות – אחסון אתרים בענן מאפשר לך גמישות בהגדלת או הפחתת כוח המחשוב לפי צרכי העסק/האתר.
  • ביצועים – האתר/העסק שלך לעולם לא יוגבל כתוצאה משימוש יתר. כתוצאה מכך, רמת הביצועים תהיה מקסימאלית.
  • יתירות (Redundancy) – יתירות גבוהה מאוד, בדרך כלל עומדת על 99.99% לעומת 97% בשירותים אחסון או גיבוי דומים.

חסרונות אחסון אתרים בענן

  • מחיר – מחירי אחסון אתרים בענן בהשוואה למחירי אחסון אתרים שיתופיים הם גבוהים הרבה יותר. ישנם ספקי אחסון בענן אשר גובים בהתאם לשימוש כך שבמידה ואין לך שימוש משמעותי (נפח אחסון/תעבורה) יתכן שתוכל להוזיל את העלויות הכוללות.
  • שליטה – לקוחות רבים של פתרונות ענן מדווחים על איבוד שליטה, כך שלא תמיד יודעים איפה כל דבר נמצא.