מדריך קניית דומיין ישראלי/בינלאומי

מחשבים באינטרנט משתמשים במספר ייחודי אשר מוקצה לכל אחד ואחד מהם על מנת לזהות, לתקשר ולהעביר מידע מאחד לשני. המספר הייחודי מוגדר כ"כתובת IP" קבועה.

לדוגמא, אם תקליד את רצף המספרים 192.118.82.140 בשורת הכתובת הדפדפן, תוכל להגיע לאתר Walla. מכיוון שהרבה יותר קשה לזכור רצף של מספרים (קל וחומר, כאשר מדובר בעשרות כתובות של אתרים שונים) הומצאו שירותי DNS אשר מבצעים מיפוי של כתובות IP מול שם הדומיין.

הודות למיפוי הנ"ל, לא יתכנו 2 כתובת דומיין דומות או זהות. שם דומיין תקני הוא שם ייחודי אשר מורכב מרצף של אותיות, מספרים או שילוב של שניהם יחד.

לדוגמא : www.webhosts.co.il – שילוב של אותיות בלבד בשם הדומיין.
www.111122223333.co.il – שילוב של מספרים בלבד בשם הדומיין.
www.2bid.co.il – שילוב של אותיות ומספרים בשם הדומיין.

רישום דומיין על שמך

סיומות דומיין מסוג Top-Level Domains (TLDs)

ישנן יותר מ- 200 סוגי סיומות לדומיינים באינטרנט. סיומות רבות הן סיומות המתייחסות למדינות ספציפיות והרישום שלהם מנוהל על ידי גופי רישום מקומיים. לדוגמא, סיומת Co.il מתייחסת לדומיין ישראלי והיא מנוהלת על ידי איגוד האינטרנט הישראלי. בצורה דומה ישנם סיומות כמו : Co.uk (אנגליה), de (גרמניה), fr (צרפת) וכדומה.

כיום הסיומות הנפוצות ביותר הן סיומות כלליות (Generic) הנחשבות לדומיינים גלובליים. הסיומות הנפוצות ביותר הן:

  • Com ( לציון, אתר מסחרי Commercial ) – כיום, סיומת Com היא הסיומת הנפוצה ביותר בעולם. מידי יום נרשמים, מתפנים ונחטפים עשרות אלפי דומיינים דומיינים מסוג זה. קנייה של שמות דומיין בעלי סיומת Com פתוח לכלל האוכלוסייה ללא תלות מיקום.
    במידה והשם בו אתה מעוניין פנוי לרישום תחת סיומת זו, מומלץ לבצע את הרישום בהקדם האפשרי !
  • Net ( לציון, רשתות תקשורת network ) – דומיינים בעלי סיומת Net יועדו בתחילה לרשתות תקשורת, ספקי אינטרנט (ISP) וטלפוניה. אך, מכיוון שבדומה לסיומות Com הדומיין פתוח לרישום לכלל האוכלוסייה, הדומיין הפך פופולארי ונפוץ מאוד עקב מחסור בסיומות Com דומות.
  • Org ( לציון, ארגונים ללא מטרות רווח Organization ) – דומיינים בעלי סיומת Org מיועדים בעיקר לשימוש על ידי ארגונים ללא מטרות רווח. עם זאת, בהחלט ניתן למצוא אנשים פרטיים ועסקים אשר משתמשים בדומיינים עם סיומת זו.
  • Biz ( לציון, אתר עסקי Business ) – דומיינים בעלי סיומת Biz הוצגו לראשונה בשנת 2001 לאחר שעסקים רבים גילו שדומיין Com עם שם עסק כמו שלהם תפוס. קנייה של דומיינים בעלי סיומת Biz נפוץ מאוד בקרב עסקים קטנים, אנשים פרטיים וארגונים שונים בארץ ובעולם.
  • Info ( לציון, אתר אינפורמטיבי Informative) – בדומה לדומיינים מסוג Biz גם דומיינים בעלי סיומת Info הוצגו לראשונה בשנת 2001. סיומת זו פופולארית מאוד בקרב בלוגרים ובעלי אתרים אשר מפעילים אתרים אינפורמטיביים אשר מסבירים נושא מסוים.
  • Mobi ( לציון, אתרי Wap סלולאריים Mobile) – דומיינים מסוג זה הוצגו לראשונה במהלך אוקטובר 2006. דומיינים בעלי סיומת Mobi מיועדים לאתרי Wap סלולאריים או לאתרים אשר מספקים שירותים מסוג זה לקהל הרחב. בדרך כלל, השימוש בדומיינים מסוג Mobi הוא ליצירת גירסה אשר תואמת למכשירים סלולאריים שונים.

קניית דומיין חדש – רשום את הדומיין שלך עוד היום!

קניית דומיין על שמך יבטיח לך את זמינותו בעתיד. אל תתמהמה, במידה ויש לך שם טוב שאתה חושב שתוכל להפיק ממנו תועלת, קנה אותו עוד היום!

בנוסף, דומיין אשר נושא את שמך או שם העסק שלך יאפשר לך למתג את הפעילות האינטרנטית שלך תחתיו. לדוגמא, במידה ושמך הוא ישראל ישראלי תוכל לרשום את הדומיין : israeli.co.il וליצור לעצמך את המיתוג הבא :

שם : ישראל ישראלי
שם הדומיין : israeli.co.il
כתובת דואר אלקטרוני : [email protected]

נכון לזמן כתיבת המאמר נתפסו כבר יותר מ – 100,000 דומיינים ישראלים, אבל ישנם עוד הרבה מאוד דומיינים שרק מחכים שתתעורר ותרשום אותם על שמך.


 

מאמרים בנושא קניית דומיין ישראלי/בינלאומי

במידה ואתה רוצה ללמוד עוד על קניית דומיינים באינטרנט, כיצד לבחור שם מתחם ומהן הסיומות האפשרויות, הנה מספר מאמרים אשר יעזרו לך :