איך להחליף ספק אחסון בלי לסבול מחוסר זמינות של האתר?

סביר להניח שמפעם לפעם תאלץ להעביר את האתר או הבלוג שלך מספק האחסון הנוכחי שלך לספק אחסון אחר. לרוב, מעבר לחברת אחסון אחרת גורמת לחוסר זמינות של האתר וכתוצאה מכך לנזק כספי או תדמיתי. אם זאת, בהחלט ניתן לעבור שרת בצורה "חלקה", פשוטה ומהירה על ידי תזמון נכון של השלבים השונים בתהליך. מאמר זה ילווה אותך שלב אחר שלב בתהליך המעבר לספק אחסון אחר תוך הקפדה על המשך תפקוד האתר.

הדבר החשוב ביותר שעליך לזכור הוא שאסור לך לבטל את חשבון האחסון הקיים שלך עד אשר השלב האחרון מסתיים בהצלחה. יתכן שאתה ממש לא מרוצה מספק האחסון הקיים שלך ולכן מעוניין לעבור לספק אחסון אחר. אבל זה הכרחי שחשבון האחסון הקיים ישאר פעיל עד אשר תהיה בטוח ב – 100% שאתרך מתפקד בצורה טובה על גבי ספק האחסון החדש שלך.

רק אם תעקוב אחר הצעדים הבאים תוכל להעביר את האתר או הבלוג שלך מבלי לסבול מבעיות זמינות :

  1. חשבון אחסון חדש – כמובן שהשלב הראשון הוא למצוא ספק אחסון חדש לאתר שלך. על מנת לבצע את הבחירה הנכונה מבחינתך, תוכל להעזר ברשימת ביקורות אחסון אתרים באתר. ביקורות אלה מדורגות על ידי שקלול של מספר פרמטרים ( מחיר, אמינות, פאנל ניהול, תמיכה טכנית ). כעת, לאחר שמצאת את ספק האחסון שלך, בצע רכישה והמתן לקבלת פרטי החשבון שלך.
  2. גיבוי אתר – גבה את כל הקבצים מספק האחסון הישן שלך, משך הגיבוי משתנה מאתר לאתר ותלוי בצורה ישירה בגודל האתר שלך. גיבוי האתר צריך לכלול גם את קבצי האתר ( גיבוי בעזרת FTP ) ובמידה ויש, גם את מסדי הנתונים ( בדרך כלל, גיבוי בעזרת פאנל ניהול ). זכור להשאיר את חבילת האחסון פעילה גם לאחר ביצוע הגיבוי !
  3. שחזור או העלאת אתר – לאחר שגיבית את הקבצים מספק האחסון הישן הגיע הזמן להעלות אותם לספק האחסון החדש. הפעולה נעשית בצורה הפוכה לגיבוי.
  4. חשבונות דואר אלקטרוני – על מנת לא לאבד דואר אלקטרוני לאחר שינוי כתובת ה – DNS, חשוב ליצור חשבונות דואר אלקטרוני חדשים אשר זהים בשמם לחשבונות הדואר הקיימים. לאחר עדכון כתובת ה – DNS, דואר אלקטרוני יגיע ישירות לחשבונות החדשים שלך.
  5. תקינות האתר – כעת הזמן לבדוק אם האתר החדש עובד בצורה תקינה על גבי ספק האחסון החדש שלך. על מנת לעשות זאת, תצטרך כתובת URL זמנית לחשבון האחסון שלך. בדרך כלל הכתובת הזו מוצגת ככתובת IP פשוטה ולאחר מכן שם המשתמש שלך. נושא זה משתנה מספק לספק ולכן אנחנו לא יכולים לראות חוקיות כלשהי.
  6. כתובת ה- DNS – לאחר שבדקת שכל קבצי המידע שלך על גבי השרת והאתר עובד בצורה מושלמת, עליך לשנות את כתובת ה – DNS אצל רשם הדומיינים שלך. ספק האחסון החדש שלך צריך לספק לך כתובות DNS חדשות כך שלאחר שינוי כתובת ה – DNS, אתרך ישוייך לספק האחסון החדש. בדרך כלל, כתובות DNS מוצגות בצורה הבא : ns1.domainname.com, ns2.domainname.comשינוי כתובת DNS בדומיינים עבריים נעשה דרך איגוד האינטרנט הישראלי, ISOC, או דרך ספקי המשנה שלו. שינוי כתובת DNS בדומיינים בעלי כתובות אחרות נעשה דרך רשם הדומיינים שדרכו בוצעה קניית הדומיין.
  7. המתנה לקליטת כתובת DNS – כעת, לאחר שהשלמת את השלב הקודם עליך להמתין תקופה של 24-48 שעות עד לקליטה מחודשת של כתובת ה – DNS. במהלך תקופה זו, אתרך עדיין יהיה נגיש מספק האחסון הישן שלך. לאחר סיום התהליך בהצלחה, אתרך יקרא מספק האחסון החדש.
  8. בטל את חשבון האחסון הישן שלך – לאחר שבדקת שכתובת ה – DNS התעדכנה בהצלחה, בטל את חשבון האחסון הישן שלך וצא לדרך חדשה. בהצלחה !